ad-en-sjef-in-georgie.reismee.nl

Van Kutaisi door de bergen naar Chokhatauri 75 km

De band staat na 2 dagen nog hard. Na een uitgebreid ontbijt en de complimenten via onze Duitse tolkster van onze gastvrouw dat wij zulke nette mensen waren (we hadden bij haar tegen betaling de was laten doen maar de vuile sokken zelf) in 1 streep de stad uit op onze nieuwe offline app maps.me. voor de zekerheid onderweg nog een paar binnenbanden gekocht. Mooi weer, lekker windje, weer lek. Geen probleem binnenbanden genoeg. De heuvels lijken op de ardennen maar dan steiler. Steeds hellingen van 8, 10, 11% en dan van 500 tot 1500 meter lang. Weer lek maar de zon schijnt nog even. De gebruikelijke middagse stortbui afgewacht en op zoek naar het enige hotel dat er volgens onze vorige gastheer moest zijn en waar altijd plaats was. Een fanatiek jongetje gevonden dat ons wel de weg wilde wijzen en het klopte. We weten ook waarom. Het betrof een verdieping boven een winkeltje waar kamertjes waren getimmerd met raamkozijnen maar die kwamen uit op de overloop. Allang blij dat we iets hadden. Tegenover was zowaar nog een restaurant waar ze zich rotschrokken van twee gasten. De huiswijn was weer niet te drinken. Dan maar een pilsje. Het eten was weer overdadig en dat voor 6 euro pp inclusief drank. Volgende keer maar iets matigen. Overigens beginnen nu de beelden van de overstroming in Tiblisi binnen te komen.rampzalig. De vlaggen hangen hier halfstok.

Herman

Mooie verhalen uit een interessant land!!