ad-en-sjef-in-georgie.reismee.nl

van Batumi via Istanbul naar Amsterdam en thuis

Gisteren nog even een strooptocht gehad om karton en plastic vershoudfolie te vinden. Uiteindelijk hebben we 3 opties: de folierollen die winkeliers zelf gebruiken om verse producten in te pakken maar ze zijn (nog) niet van zins om die te verkopen. Het kopen van een combinatiepakket plastic/aluminiumfolie maar daar zit maar 20 meter op en we hebben zo'n 200 meter nodig. 7 rollen chinese folie van 30 m voor omgerekend 10 euro. Die laatste optie kiezen we. Later vinden we in een turks supermark nog een perfecte rol van 300 m maar die houden we als alternatief achter de hand. Na het ontbijt maar beginnen met inpakken en dat gaat voortvarend. Om 12 uur nog een rondje door de stad voor wat souvenirs en een lunch. Om half drie een taxi naar de luchthaven afgesproken en die arriveert op tijd. Allen is de boodschap van 2 fietsen niet goed doorgekomen. Maar dat wordt opgelost in de achterbak met een te kort touwtje en uiteindelijk een gsm-snoertje om allles vast te zetten. Op het vliegveld wordt dat snoertje vakkundig doorgesneden maar we zijn er. Turkish Airlines doet moeilijk over de verpakking maar na (fors) aandringen mogen we door. Dat is een pyrrusoverwinning want als we vlak voor vertrek nog een een drankje gebruiken komt de luchthavenleiding ons aanspreken dat de fietsen niet meekunnen als we de wielen niet hebben verwijderd. Daar gaat ons mooie werk maar met de hulp van de plaatselijke inpakservice slagen we erin om in 10 minuten de wielen te verwijderen en alles opnieuw in te pakken. Wel een idee om dat de volgende keer maar meteen te doen. Zeker als je kleinere luchthavens bezoekt waar ze geen scan hebben om fietsen door te voeren. Maar het is weer gelukt. En dat is precies wat ons van deze reis is bijgebleven:

- hele aardige mensen

- prachtig land

- (bijna) overal wifi

- alles is te regelen tegen soms abnormaal lage prijzen

we willen nog wel een keertje terug....

Mariette

Weer bedankt voor de leuke verhalen en foto's.
Welkom thuis op het Gelderhof.