ad-en-sjef-in-georgie.reismee.nl

Van Gori naar Bordjomi : 85 km

Snel hotel geboekt voor vanavond en ontbeten. Gedwongen om in het gastenboek te schrijven voor we de rekening kregen. Mareb had onze fietsen gepoetst. Na 6 keer vragen eindelijk bij een nieuwe snelweg maar wel aan de verkeerde kant. En een onneembare betonnen middenberm. Dan maar 5 km tegen het verkeer in. Zij zijn hier wel wat gewend. Toen een weg versmalling vanwege twee nieuwe banen die nog niet waren opengesteld maar uitstekend om te fietsen (10 km). Dat schiet op. Bovendien flinke wind in de rug. Vlak voor aankomst schuilen voor een stevige onweer en hagelbui. En een gesprek met 6 jonge gasten op weg naar een bruiloft in een afgetakelde Honda. Zij wilden graag een aandenken aan onze ontmoeting dus maar een half rolletje dextro gegeven en gezegd dat ze daar heel hard van konden lopen. Gelukkig reden zij de andere kant uit. Bordjomi is het Spa van Georgië. Mooi maar ons hotel was overboekt. Snel voor 1/3 van de prijs iets anders gevonden. In het restaurant hadden ze geen bier maar uiteindelijk wel pivo. Russisch is nog steeds de tweede taal hier.