ad-en-sjef-in-georgie.reismee.nl

Cultuur snuiven in Gori

Ons dagje rust begint met een stevig ontbijt met de restjes van gisteren. Lekker. Voor het inzetten van een nieuwe spaak draaien wij ons hand niet om. Mareb blijkt zelfs een manometer te hebben. Gouden kerel. Een nieuwe gast ontmoet : Pavel uit Tjechie. Eerst maar eens het tegenover gelegen sportpark annex wandel-/pretpark met zelfs een dierentuintje bezocht. Attracties worden provisorisch maar goed onderhouden en zijn gratis. Er zijn zelfs 3 kaukasische beren maar dat ziet er niet goed uit. De toespraak van ad op het podium is wegens gebrek aan belangstelling niet doorgegaan. Op naar het Stalinmuseum waar we even moeten wachten op een Engelse gids. Koffie tegenover het museum gedronken waar busladingen Israëlische en Italiaanse toeristen uitstappen. Desondanks een bijzondere persoonlijke rondleiding gehad. Inclusief aandacht voor de slachtoffers van zijn regime. Dat was vroeger anders. Ze hebben het overigens gecombineerd met de slachtoffers van de oorlog in 2008. De burchthelling hebben we voor1/4 gehad en snel met een taxi naar het 3000 jaar oude grottencomplex van Uplitstike. Vreemd om daar rond te lopen. Terug naar het hotel en Pavel bevrijdt voor een pilsje in het park. Heftige discussie over het salaris verschil binnen de EU. En hij is boos op Stalin. Buiten gegeten nadat ik met Mareb het wijnmaakproces op de oude manier heb doorgenomen. Levert een troebele boersige wijn op maar je krijgt er geen hoofdpijn van. Weer geproost en met ons gezang de katten verjaagd