ad-en-sjef-in-georgie.reismee.nl

Van Achaltsiche naar Kutaisi: 185/90

Onze taxi staat keurig om negen uur voor de deur. Dan kunnen we de rit van gisteravond ook nog afrekenen want tijdens de onderhandelingen was er dat bij ingeschoten. Hij brengt ons terug over 100km weg die we eerder gefietst hebben tot aan de Rikotapas op bijna 1500 mtr. Dan is het nog 90km op de fiets naar Kutaisi. Bij aankomst blijkt de weg naar de pas en verder een geitenpad te zijn dus dat wordt niks. Dan maar met de taxi door de tunnel van de A1 richting Turkije. Wel drukker maar we doen 45 km in 1,5 uur. Rustpauze bij een winkeltje ingelast maar daar zitten teveel gasten die mee willen profiteren en verder redelijk onbeschoft zijn. Als ook het watertje en het sap 3x zo duur zijn stappen we op. In Zastaponi een echte lunchroom. Bij vertrek lekke band.2 keer een andere band erop gelegd maar steeds lek.de snelplakkers die wij 4 jaar geleden op de Krim hebben gebruikt lijken de boosdoeners. Met de eigenaar van de lunchroom op zoek naar nieuwe binnenbanden. Gelukt en ook nu mogen we niets afrekenen, ook niet voor de koffie en een ijsje. Door de vertraging maar de kortste weg via A1. Weer lek. Nieuwe binnenband. In kutaisi ligt de weg gigantisch overhoop. Tegen 8 uur bij ons hotel vlakbij het centrum. Lekker gegeten onder afdak tegen de gebruikelijke regenbui..