ad-en-sjef-in-georgie.reismee.nl

Naar Vardzia en terug

Vandaag met een masjrouchka naar het grottencomplex in Vardzia. Eerst met de taxi naar het busstation. Koffie met wifi in een spiksplinternieuwe supermarkt. Voor 2 euro brengt het busje je naar het 50 km verder gelegen Vardzia. 15 zitplaatsen maar op sommige stukken 32 passagiers plus een zak meel en groenten. Schitterende tocht en prachtig complex met ca 400 ruimtes, inclusief kerk. En nog enkele bewoners. Op de terugweg veel aftandse Duitse, Nederlandse en Engelse auto's en busjes gezien. Onderweg wordt nu eens geen diesel maar water getankt. Om 4 uur weer terug en kijken of we vervoer kunnen regelen naar een bergpas van 2100 meter richting kutaisi. Via via bij een kantoor gekomen van een ngo. Spreken uitstekend Engels en doen er alles aan om ons te helpen. Zij werken voor een zwitsers melkproject en aan de grote gas en olieleiding. Maar ze kunnen niemand zo gek vinden om met een 4w drive naar boven te gaan. Te slecht en kans op aardverschuivingen. Dan morgen maar 100 km de weg terug naar de afslag naar kutaisi. S'avonds een taxi gepakt naar ons hotel en dat was een chevy met ruimte voor onze fietsen dus die maar meteen geregeld voor morgenvroeg.

Helene

Wat fijn dat jullie tiblisi uit zijn. Een leeuw of nijlpaard wil je toch niet tegenkomen in de straat
Veel plezier nog en succes
Helene

Franca

Met Sjef en Ad is het goed hebben weinig gemerkt van het slechte weer. Vandaag geen wifi mogelijkheden. Heren nog veel fiets plezier de komende dagen. Franca

Sjef

Alleen een overreden das gezien. Maar Tiblisi is hier Hot news. En begrijpelijk.