ad-en-sjef-in-georgie.reismee.nl

Van Bordjomi naar Achaltsiche 55 km

Spullen even laten staan en naar het bronnenpark. De kamers van bordkarton achter ons gelaten evenals de 4 waakhonden. Staart omhoog is opletten, staart omlaag is doorrijden. Behalve voor ad want die is als de dood voor alle honden.Warme en koud bron en Kermis. Mooie waterval en veel mensen met lege plastic flessen die buiten de poort (toegang 20 cent) vol worden verkocht. Er wordt wel flink gerenoveerd. Daarna museum bezocht. Nr 2 en 3 van de dag. De oudste van de 5 dames wilde ons perse rondleiden over de 3 verdiepingen wat helaas beperkt bleef tot het aan en uit doen van het licht. Veel opgravingen als gevolg van de aanleg van de grote olie en gas leidingen vanuit Azerbeidzjan naar Turkije en Griekenland. Bij de vitrines moet je even de bordjes omdraaien want aan de achterkant staat het in het Engels. Nu nog even 55 km fietsen. Pittiger dan gisteren. Schuilen in een bushokje waar het dominospel klaarstaan. Savonds eten in een geweldig kasteelcomplex,aangelegd door de Turken. Prima gegeten voor een spotprijs maar helaas was de rode wijn op. Dan maar witte......