ad-en-sjef-in-georgie.reismee.nl

Klaar met het oosten: van Tevali naar Tiblisi 80/140 km

Bij het ontbijt met de gastvrouw de route naar Tiblisi besproken want we willen naar het westen. Optie 1: 80 km met een pas op 1650. Optie 2: 140 km omrijden. Het wordt optie 2 omdat daar veel masjrouchkas rijden (busjes waar je voor €4,- pp mee kunt) en er in tsinandali een museum is. Het betreft het museum van Chavchavadze, een verlicht persoon dien de 18e eeuw nieuwe wijnbouwtechnieken introduceerde maar ook dichter en musicus was. Persoonlijke rondleiding met Engelse gids. Drukte van jezelf buiten waar wij uiteindelijk de attractie bleken te zijn. Nog even wat foto's van een bakkerij en na 50 km een busje aangehouden maar die zag onze fietsen niet zitten. Een taxichauffeur wilde ons wel 100 km wegbrengen voor €16,-. Geregeld. En dan weer terug in ons hotel in Tiblisi (Tiflit in de bijbel). Voelt een beetje als thuiskomen. S'avonds nog even naar de oude stad en genoten van het bruisend uitgaansleven. Wat een contrast.